Congolese geneeskunde

Rupsen was ik al langer gewend om te eten, maar na de derde terreinsessie is ook slang niet meer nieuw voor me, het was lekker. Verder heb ik er hard gewerkt, al was er in de late uurtjes ook tijd voor pret. Ik had een andere technieker bij, heel leuk, maar jammer genoeg is hij zo glad en onbetrouwbaar als de pest, en dat maakt het verdraaid vermoeiend.

Net voor het vertrek van wat mijn laatste terreinsessie moest worden, ben ik ziek geworden. Niet gemakkelijk om te vragen aan de zetelende arts of je overleg kan plegen met je dokter in België. Laten we stellen dat dokter X mild uitgedrukt op zijn tenen getrapt was. Het wordt echter nog moeilijker wanneer iedereen beweert dat je malaria hebt, en dat zelfs in je bloed vinden. Gelukkig genoeg zijn er ook vriendelijke dokters in het Instituut voor Tropische Geneeskunde in Antwerpen die je op dat moment kunnen geruststellen en dat het zeer waarschijnlijk geen malaria betreft. Intussen ben ik in elk geval beter en nogmaals een ervaring rijker.

Explore posts in the same categories: Congo

2 reacties op “Congolese geneeskunde”

  1. koenvdl Says:

    Plasmodium in de kakker jwif! Plasmodium! Ik ken het madammeke da in u jodenbloed ga moeten zoeken na wormkes!

  2. Lux Says:

    AIDS! eindelijk! dan toch AIDS!


Geef een reactie

