In Kisangani

Gisterenochtend ben ik na een bijna vlekkeloos parcours goed gearriveerd in Kisangani. Mijn gsm mag dan wel 3 dagen geleden op een erg lepe manier gestolen zijn in Kinshasa, de bagage was tenminste vlot meegekomen. Niet dat jullie het nodig hebben, maar mijn nieuw nummer is +243991850847.

Kisangani is in elk geval een verademing ten opzichte van het vuile Kinshasa. Het is een propere, warme stad met gisteren de hele dag een klaarblauwe hemel (en prachtige sterrenhemel ’s avonds). De fietsers domineren het straatbeeld hier, de taxi is hier dan ook niet voor niets per fiets, wat mij betreft een heerlijke manier om je te verplaatsen zolang er geen ongelukken van komen. Ik deel hier een appartement op hotel met Caroline, de andere thesisstudente van de UA, zij is momenteel ergens ter velde. Het hotel is tot hiertoe in elk geval dik in orde gebleken.

De maand in Kinshasa en op het platteland van Mampu waren nog erg leuk. Mampu leek nog het meest op een scoutskamp, maar dan minder georganiseerd. De laatste dagen in Kinshasa restte er niet heel veel tijd meer, wel net genoeg om de Congostroom te bekijken en afscheid te nemen van iedereen. Meer details over de eerste maand volgen bij mijn thuiskomst, vanaf nu zal ik me bezighouden met mijn thesis in de hoofdstad van de Evenaarsprovincie. Vanaf volgende week (dinsdag of woensdag) zal ik beginnen met veldwerk op het terrein, op 31 kilometer van de stad. Ik probeer jullie up to date te houden!

Explore posts in the same categories: Congo

6 reacties op “In Kisangani”


  1. oooh jaloers

    gsm op een chitra-manier laten ontvreemden?
    heb je nu al AIDS trouwens?

  2. dietercrauwels Says:

    Zie ik er zo uit? Lepe manier zeg ik, meer uitleg als ik thuis ben 🙂
    En wat die vieze geslachtsziekte betreft, beste Stefan, voorlopig ben je nog de enige die ik ken met AIDS, maar kop op he man!

  3. Bosseloo An Says:

    Dag Dieter,
    Het echte werk kan dus beginnen en daarbij wens ik je veel succes. Zorg dat je thesis op tijd afgeraakt, dat bespaart veel stress op het einde. Natuurlijk moet je rekening houden met de plaatselijke omstandigheden, waarvan ik absoluut geen benul heb.
    Hoe zit het de airco op de hotelkamer ? Je hebt toch een warm pyamake bij voor als het te fris wordt ?
    Morgen gaan Gonda en ik naar het verjaardagsfeestje van uw petekindje Kato. We zullen u gedenken met een stevige barbequeworst of een kippenbil. Maandag begint ook voor Kato het schooljaar. Het meisje staat aan het begin van een lange ” carrière maar amuseert zich nu vooral met de klaspop Jules.
    Het is hier vandaag eens heel warm. Aaangezien het vandaag de dag is van de grote trektocht voor oxfarm, zal op de hoge venen ook gezweet worden.
    We wensen u ginder ver alvast een heel aangename tijd. Vergeet niet te genieten !
    Bomma en Tante Gonda.

  4. Willy Van Laer Says:

    Hoi (Be)halve congolees

    Het is plezant dat we uw verblijf kunnen volgen
    En laat niet teveel meer pikken
    Karen zit hier mee te lezen
    Groetjes uit Puyel

  5. Bosseloo An Says:

    Dag Dieter,

    Vergeet niet te genieten !

    Bomma en Tante Gonda.

  6. Wannes Says:

    Tijd om nog is iets te schrijven, ondertussen reeds langharige tekkel. De voorstelling van dat beeld, daar blijf ik trouwens zowat in. En waarschijnlijk is het nog ongelogen ook.

    De ballen.


Geef een reactie

