Goed aangekomen

Een erg snel berichtje vanuit Kinshasa, want erg veel tijd heb ik hier niet. Ik ben hier goed ontvangen door een leuke familie, waar ik samen met Marie tot 8 augustus zal verblijven. Ik heb al erg veel gedaan, tijd om eens bij te slapen is er nauwelijks. Vanochtend ben ik naar een église du reveil geweest, alwaar de mensen erg veel opgingen in hun geloof, er werd heel veel gezongen ook. Gisteren ben ik de hele dag naar Kisantu geweest (in de provincie Bas Congo, op 3 uur rijden van Kinshasa, al een geluk was er erg veel sfeer in de opeengepakte camionette), alwaar we de botanische tuin bezocht hebben en gepicknickt hebben aan de rivier Inkisi. Verder ben ik hier al naar de disco’s geweest voor de meer bedeelde Congolezen en ook al in de quartier Bonmarché, alwaar we de erg grote markt hebben aangedaan.

Het is elke keer een hele ervaring om door de zeer chaotische stad te rijden, een camionettetaxi bevat 6 rijen en kan dus 24 mensen vervoeren. Het straatbeeld is ook heel geanimeerd, en op straat rijden negendehandse camionettes, auto’s en bussen rond van onder andere Belgacom, de Lijn of Vlaamse (ex-)loodgieters.

Goed, ik ben al content dat ik jullie iets kan laten weten, ik ga dat hier proberen publiceren. Jullie horen ergens nog wel van me als ik de kans krijg!

Explore posts in the same categories: Congo

11 reacties op “Goed aangekomen”

  1. Youssef Says:

    Alvast een gelukkige verjaardag!!!

    En al veel knappe congolese grieten in de disco’s gezien?

  2. krilipikalko Says:

    Een gelukkige 22ste verjaardag van Lynn en mij en de groeten vanuit de andere-andere kant van de wereld.

  3. Waggy Says:

    Hip Hip Rahoe!

  4. Lynn L Says:

    Hej Dieter,
    Blij te horen dat ge goed zijt aangekomen en dat alles ginder prima gaat. Het ziet er allemaal super tof uit. Geniet er nog van en een heel gelukkige Congolese verjaardag!
    Groets,
    Lynn

  5. Tim Says:

    Nog veel plezier in de Congo en uiteraard ook een gelukkige verjaardag!

  6. Koen Says:

    Er is er eentje jarig hoezeee! hoezeee! hoezeeee!!

    Gelukkige verjaardag!

    Trouwens bedankt voor alle Poolse “grieten” die je me hebt aangeraden 😉
    Vooral Nadine, Juliette, Marina, Anita, Phaedra, Rossiane, Emilia, Daphne, Alisia en Nadine2 bevielen me goed! Mijn dank is groot 🙂

  7. Bosseloo An Says:

    Hallo Dieter,
    Dit is dus een nieuwe poging om u via dit systeem te bereiken Alvast een heel gelukkige verjaardag gewenst. Misschien heb je dit al gevierd in uw Afrikaanse discotheek, omringd door plaaatselijke schonen. Fijn dat de familie meevalt en hoop dat uw verblijf op alle wijzen een succes wordt. Mijn zware valies staat hier nu boven te dromen van andere verre reizen !
    Ik volg uw verdere berichten en zal nog wel reageren, tenminste als dit propeersel is gelukt.

  8. feest! Says:

    het feestje was geweldig dieter!
    tofste verjaardagsfeest ooit

    nu maar afwachten tot de AIDS toeslaat zeker?

  9. Koenie Says:

    Mbote, Jwif!
    Ndenge nini?
    Cock mpo na yo trut.

  10. dietercrauwels Says:

    Bedankt iedereen voor de toffe reacties!
    @Youssef: Ge zou eens moeten weten 😉
    @Krilipikalko: Amuseer je in Japan!
    @feest!: Ge hebt zelf AIDS.
    @Koenie: Malamu, neger, malamu! En nee ik ben idd ni thuis.
    @Flim: Osa mabele kitoko, mijn eerste woordjes lingala 🙂


Geef een reactie

