National Erasmus Meeting

Vorig weekend was het dolle pret: een 150-tal gelukkige Erasmussers in Polen mochten zich naar het Toruń begeven, de stad van peperkoek en Nicolaus Copernicus. Dit weekend werd niet enkel gevuld met sightseeing in de wondermooie stad, ik geef even een opsomming:

  • – party
  • – trip naar het etnografisch museum van Sierpc, het lokale Bokrijk
  • – enkele lezingen, de ene al interessanter dan de andere
  • – Pools eten (hier dient vermeld te worden dat de Poolse catering rondreed met een wagen uit Sint-Niklaas, commentaar van de smalende cateringman: “Auto Flandern”)
  • – kampvuur
  • – Toruniaanse cafés bezoeken
  • – peperkoek maken
  • – socializen met nog meer nationaliteiten

Enfin, twas wederom een geslaagd weekend. Bleek dat er ook andere Belgen aanwezig waren, eentje die zelfs bijna perfect Vlaams sprak. Nu, vlot communiceren in’t Nederlands bleek geen al te gemakkelijke opgave. Het was echter wel volledig mijn schuld: steeds schakelde ik automatisch over in het Engels, dat bleek gemakkelijker voor mij. Hetzelfde overkwam me in Boedapest toen ik met nen Hollander probeerde klappen. Ik denk dat het te maken heeft met dat ik te AN probeerde te praten, want met schrijven heb ik allesbehalve problemen. Nu was ik wel blij dat ik nog eens mijn Vlaams kon gebruiken, al heeft de Waalse nogal veel “Spreek Vlaams alstublieft” moeten zeggen, ’t was grappig! Mijn Engels is er hier qua vlotheid echt wel op verbeterd, en ik krijg er dan ook mooie complimenten over. Ne Zweed vond bijvoorbeeld dat ik precies Amerikaans was, maar het mooiste van al was de prof die vroeg of ik uit Groot-Brittanië kwam. En een van de eerste weken dat ik hier vertoefde werd ik gevraagd door ne Pool of ik zijn Engelse huistaak niet kon nalezen, dit alles met de gedachte dat ik in ’t laatste jaar van de Humaniora nog gedelibereerd ben voor mijn Engels, een contrast om van te genieten!

Vanuit België klinken er nogal wat kreten om bij deze Erasmusgelegenheid toch maar eindelijk mijn haar eens te laten groeien, iedereen vraagt zich immers af hoe mijn kapsel er eigenlijk uit zou zien als ik het laat groeien. Aangezien ik Poolse kappers niet vertrouw, is er best de mogelijkheid dat mijn haar tot en met 30 juni onaangeroerd blijft. Tijd dus om geld in te zetten op den deze zijn kapsel. Hoe lang zal mijn haar zijn bij terugkomst, en zal het altijd rechtop blijven groeien, of is er een bepaalde lengte waarbij mijn kapsel plots gaat platliggen? Vragen om over na te denken me dunkt, laat jouw gedachte weten in een reactie op dit bericht! Momenteel is mijn haar zo’n 40 millimeter lang en vertoont het een vreemd reliëf na het opstaan, dat voor de gehele dag blijft als ik mijn haar niet was.

En nu we het toch over keratine hebben kunnen we naadloos overgaan tot de kunst van het nagelknippen. Lukasz, de kamergenoot, kan dan wel zeggen dat hij het vies vindt dat ik een maand mijn tanden niet poets, hij is zelf geen haar beter. Gisteren stond hij daar plots met een nagelnieuwe nagelknipper in de aanslag (beeld je trouwens maar eens in hoe bedreigend dat overkomt), waarop hij me vroeg waarop de nagels eigenlijk heen vlogen wanneer je ze knipte. Voor ik kon bedenken dat zijn fysica toch wel erg moeilijk moest zijn, maakte hij me duidelijk dat hij al 15 jaar actief nagelbijter was en dat hij een nieuw leven ging beginnen, ik heb hem dan ook met plezier advies gegeven, en hij heeft het er levend van afgebracht.

Explore posts in the same categories: Warschau

5 reacties op “National Erasmus Meeting”

  1. PC Says:

    Boeiend verslag en zo leer ik nog wat woordjes bij (als lezer dezes ook niet wist wat keratine is kan ik http://nl.wikipedia.org/wiki/Keratine aanbevelen). Voor biologen in spe is dit natuurlijk dagelijks taalgebruik maar blijkbaar ook erg van nut voor langere gastverblijven.
    Minder is dat onze goede invloedsfeer al na amper 2 maanden taant. Is het nu ook al een compliment om als Amerikaan versleten te worden. En mogen we ook weten hoeveel punten uwe pool op zijn verbeterde huistaak gekregen heeft?

  2. dietercrauwels Says:

    Mijn excuses voor het keratinegebruik, de link was zo mooi. Ik moet het de Pool bij gelegenheid eens vragen den ik 🙂

  3. haarbal Says:

    d-tur!
    vreemd genoeg heb ik deze post blijkbaar overgeslagen…
    je weet het : wordt jouw haar 20 cm dan wordt mijn haar 20 mm
    heb het afgmeten en is verdomd kort man! verdomd kort!
    maar deal is deal!
    ik ben benieuwd

  4. dietercrauwels Says:

    @haarbal: ik denk niet dat dit de afspraak was, we zijn hier niet in detail getreden, maar het kwam er op neer dat als ik mijn haar heel de tijd liet groeien tot ik terug was dat jij het kort ging maken, ook ongedefineerd. Maar ik zou me wel kunnen vinden in “langer dan 2 cm” is “korter dan 2 mm” afspraak, al zegt jou dat minder waarschijnlijk.

  5. dorien Says:

    Hardy zou van ontroering een traantje wegpinken denk ik, om van Ceulemans nog maar te zwijgen!


Geef een reactie

