De vakantie zit er op

Mijn paasvakantie zit er op, Boedapest en Wenen zijn bezocht, en het was de moeite. Ondanks het winteroffensief in Centraal-Europa (ooit al een sneeuwend onweer meegemaakt?) was het een geslaagde trip, vooral Boedapest werd erg gesmaakt door mij. Ook Szentendre, een klein toeristisch dorpje op een boogscheut van Boedapest werd mooi bevonden, al eindigde het hier lichtjes in mineur voor me en vooral voor mijn fototoestel, die momenteel bang zijn reparatie opwacht. Toen de temperaturen op de tweede avond niet ver boven het vriespunt uitkwamen, hebben we de thermische baden getest. Heerlijk vertoeven in dampend water van 37 graden celsius met uitzicht op historisch decor.
Wenen is dan weer eerder de stad voor de prinsen op het witte paard, en ook meer toeristisch dan Boedapest. In elk geval zeker en vast ook de moeite, al blijft Boedapest de topper.

Wat een slecht idee trouwens om op een Paaszondag thuis te komen. Er liep bijna geen kat rond in Warschau City en bij het aankomen op de campus leek het wel alsof ik alleen op de wereld was. Een uitgelezen moment dus om te ontdekken dat je koelkast toch niet meer al te veel lekkers herbergt.

Vrijdag had ik een eerste field trip. Veel inhoud was er niet, maar het was toch erg plezant. Hoewel er nog sneeuw lag (handig om de handen te wassen) was het de warmste dag tot nog toe, en dat maakte het erg aangenaam om boompjes te planten met de prof. Door mijn toedoen is het bos weer zo’n 100 bomen rijker. Als afsluiter werden er dan nog worsten boven ’t vuur gebraden, een geslaagde dag dus.

Explore posts in the same categories: Warschau

Geef een reactie

