Palmzondag en tandhygiëne

In tijden dat ik me afvraag of ik nu eigenlijk nog wel katholiek ben en nu Koenie mijn Joods geloof tijdelijk overgenomen heeft, ben ik deze zondag in alle vrijheid de folklore van het dorpje Łowicz gaan ervaren. Als je het volk zag dat aanwezig was bij de traditionele ceremonie, bleek al gauw dat dit echt het feest voor de hele gemeenschap was, het leek trouwens of we de enige toeristen aanwezig waren. Afgezien van de folklore bleek er bitter weinig te beleven in deze stad. We hebben onze dag dan maar verder gevuld met het zien van het ongecensureerde Polen, en cafézitten uiteraard.

Aangezien ook ik belang hecht aan tandhygiëne heb ik vandaag voor het eerst ik hier ben mijn tanden gepoetst. Ik was mijn tandenborstel namelijk thuis vergeten, en vandaag heb ik dan maar een tandenborstel gekocht, met als bonus tandpasta (onder het mom van: ineens tegoei dan maar). Het gaf in elk geval een fris gevoel na een dikke maand met een dood vogeltje in mijn bakkes rondgelopen te hebben.

Ik probeer mijn foto’s af en toe te updaten, al slaag ik daar niet altijd even goed in. Indien je dus meer en sneller foto’s wil zien van mijn Erasmustrip, dan kan ik je die van Marie-Pierre aanraden, de andere Belgische die meestal dezelfde tripjes als ik maakt. Vooral haar “Hommage aan de Fiat Polski” is de moeite. Deze auto komt in de buurt van de Matti zijne Mini, of is misschien zelfs nog kleiner!

Verder vertrek ik binnen enkele uurtjes op vakantie naar Boedapest en Wenen, welverdiende ontspanning uiteraard, want van al dat trippen hier word je moe natuurlijk 😉

Explore posts in the same categories: Warschau

3 reacties op “Palmzondag en tandhygiëne”

  1. kimberly Says:

    eih dieter, nu pas uw tanden poetsen!!

    bah! BAH!

  2. Nefast Says:

    zaaaalig dieter!
    toch spijtig dat je het nu al opgeeft
    jij geeft de belgen een slechte naam! proficiat!

  3. Pieter Says:

    Hahahahahaha, heerlijk! Mooie attitude.


Geef een reactie

