Lente in’t land

Dit weekend was het, voor de eerste keer ik hier ben, echt prachtig weer. De wind was gaan liggen en er was een mooi voorjaarszonnetje. Redenen genoeg dus om van onze weekendtripjes geslaagde dagen te maken. Zaterdag bezochten we Łódź, niet meteen de mooiste stad van Polen, maar toch de moeite om er een dag te citytrippen. Vooral de duizend verschillende (Jugendstil)gevels zijn erg karakteristiek.

Zondag bezochten we de groene longen van Warschau: Kampinoski National Park. Er zouden elanden in het park wonen, maar die hebben we helaas niet kunnen spotten. Ongetwijfeld doordat we enkel in het eerste deel van het park verbleven en omdat we met zijn zeventienen waren. Desondanks de gemiste elanden toch een prachtige dag!

Met de eerste lentedag (zaterdag dus) kwamen ook de vele kampvuurtjes op de campus. Kampvuur op de campus? U leest het goed, dat wordt hier toegelaten, vergelijk het met kampvuur op’t grasveldje voor’t RUCA. Mijn linker grote teen vertelt me dat het niet meer lang zal duren eer ook wij hier de gazon in lichterlaaie zetten.

Explore posts in the same categories: Warschau

7 reacties op “Lente in’t land”

  1. Nefast Says:

    ik citeer: Mijn linker grote teen vertelt me dat het niet meer lang zal duren om deze mooie gewoonte zelf te volgen.
    u bedoelt?
    btw: het grasveldje voor t RUCA bestaat ni meer, dat is een grote put vol modder en grind geworden
    zucht

  2. dietercrauwels Says:

    Ok, ik geef toe, dat was niet meteen de meest heldere zin, ik heb em dan ook aangepast. Grote put vol modder en grind? Wat zijn ze allemaal van plan?

  3. Gijs Says:

    Niemand weet het en aan de snuggerheid van de werkmannen te zien, zij ook niet. Gelukkig is er nog campus Middelheim! En we mogen niet vergeten dat het middelheimpark onze achtertuin is. Laten we dat daar dan maar eens in lichterlaaie zetten! Leuke gewoonte, dat wel.

  4. Nefast Says:

    en volgens ‘de wandelgangen’ (mensen bij de receptie enzo) is kiezen voor Dirk Van Dyck als rector het verdwijnen van Middelheim campus. dan mag je dat natuurlijk opfikken

  5. Gijs Says:

    Oei, dat had ik nog niet horen zeggen. Lang leve Alain Verschoren! Het zou jammer zijn als ons geliefd departement wiskunde-informatica zou worden gesloten. Tenzij ze dat dan verhuizen naar de stadscampus natuurlijk, dan zou ik meteen willen ruilen.

  6. Ignace Says:

    ik had bijna getypt “waris dirie”, jullie zijn dan ook beiden op de dool zo blijkt.
    Op de jeugdraad heeft jonas ons lichtjes geforceerd om uw blog te bekijken. Het ziet enorm fijn uit en het roept herinneringen op aan mijn erasmusmomenten.
    Ik vroeg me nog af of je al veel poolse grieten hebt kunnen versieren. Als die niet de moeite blijken, dan zijn er nog altijd de afrikaanse vrouwen he!!! 😉
    Die hebben natuurlijk wel minder ziel dan de polen he (doorvertelde insider)

    Het ga je goed!!
    Je mist zo wel een super feesje, dat besef je toch!!!
    Groetjes
    ignace

  7. dietercrauwels Says:

    @Ignace: inspelen op de actualiteit nog voor er sprake van is, zo noemt dat! Ik besef inderdaad dat ik een mooi feestje ga missen, met de promotie die gemaakt wordt, kan het al niet meer mislopen in elk geval. En het konijn zal ook wel pakken bezoekers trekken.


Geef een reactie

