Wederom kiezen

Ik had het idee dat ik hier niet direct met een dubbelgeboekte agenda te maken zou krijgen nu ik tijdelijk gestopt was met thuisactiviteiten allerlei. Fout gedacht dus, het idee werd deze week grondig ontkracht. En denk maar niet dat een avondje in je eigen kamer er soms inzit: “Hoezo jij hebt gisteren niks gedaan?”, sociale verplichtingen troef, maar voorlopig nog erg plezant! Ik ben dus weer enkele filmavondjes, kotparties, stadsbezoekjes, een boswandeling en een hobbelig schaatsparcoursbezoek rijker. Binnenkort verkennen we de rest van Polen.

Hier in de dormitorie loopt alles nog zijn mooie gangetje, eigenlijk is’t best nog wel een gezellig concept. Huiswerk wordt dikwijls groepswerk in onze kamer, en ik verzeker je dat die hier echt pakken huiswerk krijgen. Uiteraard is dat voor Erasmusstudenten allesbehalve het geval, het verschil met de Poolse studenten is echt immens. Maar het is hier dus dikwijls wel een gezellige boel, bovendien gaat Lukasz genoeg overhuis om mij het volledige kot te gunnen.

By the way, denk 2 keer na voor je op zoek gaat naar het museum voor “Polish bars”, blijkbaar betekent dat ook zoiets als “de Balie”, als in die van advocaten, maar ik heb de exacte vertaling nog niet kunnen terugvinden.

Explore posts in the same categories: Warschau

Geef een reactie

