’t is hier wel koud

Toen ik deze ochtend om 10u. mijn mails checkte, bleek dat ESN om 11u. bijeenkwam om de de stad te bezichtigen met gids. De mail was gisteravond gestuurd, “op tijd” dus… Mijn plan om vandaag toch al eens frieten met stoofvlees te proberen, blijkbaar moet dat 3u sudderen, liet ik dan maar varen. De gids vond ik vrij leem, persoonlijk hoef ik niet te weten in welk jaar de universiteit van Warschau gesticht is, maar het was toch goed dat ik ben meegeweest. Ik had blijkbaar nog niet alle toeristische trekpleisters gezien, en bovendien begaven de batterijen van m’n fototoestel het steevast op kritieke momenten bij mijn vorige tripjes door de stad. Tevens heb ik weer wat nieuwe Erasmussers leren kennen, goed voor de expansie van mijn netwerk (het woord moest gewoon gebruikt worden). Het weer is hier wel verdorie “fucking chille froste”, koud dus. Het heeft hier ondertussen gesneeuwd (wel slechts een dun laagje helaas), en de temperatuur is hier overdag zo’n 4 graden onder nul, maar wat het vooral koud maakt is de ijzige wind die hier tegen hoge snelheid raast. (wat ben ik blij dat ik geen winter van -20 graden hoef mee te maken)Na een dikke 2 uur was iedereen dan ook blij toen er voorgesteld werd om iets in een Pools restaurant te gaan eten. Pierogi (in’t Engels: mudlings) kan al van de “check it out”-list geschrapt worden, een soort van grote ravioli met vulling allerhande.

Ondertussen is Lukasz (de kamergenoot) hier aangekomen, hij blijkt 20, studeert “wood technology” (zo ziet hij er ook uit :p) en is bovenal nen toffe jongen (wiens laptop ik momenteel gebruik). Vraag me niet hoe we erop kwamen, maar ik heb hem in elk geval al de gecompliceerde Belgische politieke situatie kunnen uitleggen, hij vond het interessant 🙂 Verder heb ik iet of wat kennisgemaakt met de eveneens Poolse buurmeisjes, hun home-made cake smaakte in elk geval.

Morgen is het Orientation Day, dan wordt ik hopelijk deftig geinformeerd over mijn vakken en dergelijke, maar dit zou allemaal vrij flexibel moeten zijn. Daarover blog ik een andere keer wel meer, cześć!

Explore posts in the same categories: Warschau

5 reacties op “’t is hier wel koud”

  1. Stefan Superman Says:

    home made cake….?
    vetzak!

  2. Gijs Says:

    Interessant, dat misschien wel, maar je gaat me niet zeggen dat hij er iets van begreep. Wat wil je ook, verschillende parlementen, voor verschillende delen, maar sommige delen zijn eigenlijk hetzelfde, maar dan toch niet helemaal. Je zou het voor minder langs geen kanten begrijpen.

  3. dietercrauwels Says:

    @Gijs: Om eerlijk te zijn heb ik de situatie simpeler voorgesteld dan ze eigenlijk was, en heb ik de gemeenschappen achterwege gelaten 🙂

  4. dorien Says:

    seg didi, nie overdrijven met uw hoeveelheid post he, ik heb ook nog andere dingen te doen… en foto’s van gebouwen, daar maakt ge Lenaerts en Vermeire wel blij mee, maar ik heb toch liever foto’s van kabouter dirk en zijn vriendjes!
    ik zou voor de volledig vegetarische maaltijd gaan en dan vol overtuiging zeggen: “in België eten wij geen vlees!”
    djifka!

  5. dietercrauwels Says:

    @Dorien: Het staat je vrij te kiezen hoeveel je leest van deze blog. En Lenaerts en Vermeiren behoren toevallig wel tot het doelpubliek van deze blog… Ik vraag me trouwens nog steeds af wat djifka betekent, maar daar kom ik wel in no time achter.


Geef een reactie

