Dé stad en Tyskie

Ook al was het gisteren een grauwe dag, de stad moest en zou al verkend worden, en laten we stellen dat ik daar aardig in geslaagd ben, de benen voelden ’s avonds nogal zwaar aan. Warschau mag dan wel platgebombardeerd zijn in de tweede wereldoorlog, toch bleken er wel wat (al dan niet heropgebouwde) gebouwen de moeite waard!
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om me ineens een Poolse gsm-nr aan te schaffen, en die is ondertussen ook al van pas gekomen. In elk geval: +48503757099 zou het nummer moeten zijn.

Het weer is hier frisjes, temperaturen zijn een aantal graden boven het vriespunt. Iedereen hoopt hier op sneeuw, maar blijkbaar is het daar deze winter nog niet van gekomen, en het wordt ook niet direct verwacht. Nochtans staan hier overal gekleurde SITA plastic bakken met zand en zout erin…

Verder ben ik hier vrienden aan’t maken. De deur naast die van mij wonen 2 Turken waar ik nog niet al te veel contact mee heb gehad, geen erg, vrijdag gaan ze terug naar Turkije. Aan de andere kant van de gang leven Spanjaarden, blijkbaar een ras apart die hier al 2 keer een nachtje in de cel hebben doorgebracht, maar mijns inziens leken het wel leuke mensen. Doordat ik een mailtje gestuurd had naar het Erasmus Student Network hier, stond daar plots Beata voor mijn deur, een sympathiek meisje die vorig jaar in Leuven studeerde, voor mijn deur (én ja, voor er toch naar gevraagd wordt, ze mocht er wezen, net als de rest van de vrouwelijke bevolking hier). Verder ben ik geheel door enkele toevalligheden Paul tegen het lijf gelopen, waar ik hier ’s avonds Tyskie mee gedronken heb, volgens hem het beste Poolse bier.

Voor degenen die me post zouden willen sturen:

Crauwels Dieter

DS Cezar

Ul. Nowoursynowska 161C

02-787  Warszawa

Als er mensen zijn die op visite zouden willen komen, geef dan best even een seintje, ik zou hier een gastkamer kunnen vastleggen met behulp van een Poolse vertaler 🙂 

Nog even over het kot, blijkbaar zijn de dormitories vorig jaar vernieuwd, dus da’s wel een meevaller, er is inderdaad internetaansluiting, maar daar heb ik voorlopig niet al te veel aan, want een laptop heb ik niet bij. Ik heb geprobeerd een fotootje up te loaden, maar dit bleek niet direct vanzelfsprekend gemakkelijk, misschien maak ik binnenkort een flickr account aan ofzo, dus nog even geduld!!!

Explore posts in the same categories: Warschau

3 reacties op “Dé stad en Tyskie”

  1. krilipikalko Says:

    Voel je vrij om naar believen te bloggen over Beata (en de rest van die schijnbaar goddelijke vrouwelijke bevolking). Maar als je ons echt wil overtuigen zal je natuurlijk met foto’s over de brug moeten komen… 🙂


  2. Betreft het hier dezelfde Beata als die van busty.pl?

  3. dietercrauwels Says:

    Ongetwijfeld Patrick, ongetwijfeld!


Geef een reactie

