Poolse behulpzaamheid

Gisteren ben ik na een nagenoeg vlekkeloze reis aangekomen op de campus. De vliegreis dankzij Lynn, die me een mooi plekje in het vliegtuig bezorgde en ervoor zorgde dat mijn bagage als eerste de band af kwam gerold. De busreis dankzij de Polen, die me ondanks de moeilijke communicatie opvallend goed verderhielpen.

Op de campus aangekomen trof ik een verbaasde Erasmus coordinator, die zich afvroeg of ik helemaal alleen hier geraakt was en of er geen mentor contact met me had opgenomen? Enfin, ik wist van niks maar kreeg wel direct een kot, en dat was het belangrijkste. Ik deel mijn kot met een Pool, die pas volgend weekend zou aankomen, wanneer de lessen terug starten.

Explore posts in the same categories: Warschau

7 reacties op “Poolse behulpzaamheid”

  1. Matti Says:

    En dit is een kot met internet-aansluiting? 😉 Blij te horen dat je goed bent aangekomen, hoe valt het daar buiten de hulpvaardigheid wat mee? Hoe zit het met de vrouwelijke bevolking, de lokale cultuur, de plaatselijke drank, … ?

  2. PC Says:

    Leuk om de goede aankomst te vernemen. Ze kennen daar in Polen blijkbaar nog niet de vlaamse ondernemingszin.

  3. Stefan Says:

    fotos van uw kot voor en na de pool!

  4. Kimberly Says:

    dieter, af en toe zeker KURVA roepen tegn diej Pool 😉

  5. Youssef Says:

    Ten eerste ben ik blij te horen dat je goed bent aangekomen dankzij al die behulpzame Polen en je goede Erasmusmentor.

    Ten tweede zou ik graag toch wat meer informatie van jou kot willen hebben en over de gemiddelde levenstandaard van de buren want dit zijn dingen die het thuisfront zeer erg naar geïntreseerd is.
    Hoe komt het trouwens dat de communicatie zo stroef verliep? Je had toch een handige zakwoordenboek bij die je ging leren in het vliegtuig.

    Tot slot zou ik graag Lynn willen bedanken omdat ze mijn broer zo goed heeft geholpen in de luchthaven. Dankzij haar is mijn broertje niet verdwaald.

  6. Lynn Says:

    Hej!!
    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen. Ik had stiekem ne priority aan uw rugzak gehangen, dus die dingen blijken echt te werken 🙂 Leuk leuk!!
    Tot snel!
    Lynn

  7. dietercrauwels Says:

    @PC: Beata, het meisje dat in Vlaanderen had gestudeerd begreep dat wel, “Vlamingen zijn zelfstandig”
    @Youssef: Probeer maar eens 90 in het Pools te zeggen, vanuit het Nederlands gezien spreek je dat ongeveer uit als: dzjevjenjtsjdzjesjont.
    @Lynn: Heerlijk om uw bagage voor al die business mensen te nemen. Het vliegtuig zat overigens nog niet eens halfvol, en het was al zo’n klein toestel…


Geef een reactie

